lördag 12 maj 2012

Vintips


Vilken folkfest - Göteborgsvarvet och solen skiner! Vi tog en promenad in till Slottsskogen och tittade och hejade vid starten, kan ni tänka er att 62 000 personer anmält sig, puh! Men vilken stämning! Jag beundrar verkligen de som springer.

Till något helt annat - roséprovning, jag är inte så mycket för rosé, tycker bättre om vitt och rött vin men det här vinet var verkligen gott, så det blir ett litet tips från mig!

Nu skall jag gå upp och prova kläder, H och jag skall på 40-årsfest till min bästa bästa väninna ikväll och det skall bli sååå kul, men i vanlig ordning vet jag inte vad jag skall ha på mig!

 

Önskar er en fortsatt härlig lördag!

16 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Tipset tas ödmjukast emot. Älskar rosévin så detta ska jag verkligen prova.
Kram och hoppas kalaset ikväll blir livat.
Jannike

Mamma C sa...

Tack för ditt tips på Rosé vinet. Ha en toppenkväll.
Kram Mamma C

Anna sa...

Vår granne skulle ner och vara med men i förrgår fick min man köra honom till akuten för smärta i foten och han kunde inte stötta på foten :( Så det blev inget för hans del...

Kul med fest!!

Kram

Den där Marie sa...

Det är jättegott det där vinet! :) Passar perfekt nu på sommaren.
Vad härligt med fest! Ni får ha en trevlig kväll :)

Kram Jonna

House number 11 sa...

Tack för tipset! Hoppas ni får en härlig kväll!
Kram Jenny

Mariette sa...

Önskar att jag också varit i Göteborg denna dag! Kan tänka mig att det är häftigt!

Låter gott och ser gott ut...

Kram Mariette

Myke minutter sa...

Oh my, den ser både lekker og god ut :) Ha en fortsatt herlig helg!! Klemmer

CreandoPhoto sa...

Vilket kanontips! Rosésäsongen är ju i antågande :)

Jag min dåre, åkte till Gbg för att shoppa mitt under Varvet. Är man klok eller? :)

Kramar

Charlie sa ... sa...

Tack för tips, hoppas ni haft en trevlig kväll!

Kram

Emõke sa...

Så smarrigt det låter, måste provas ;)

Nazima sa...

Tack för vintipset!Rosévin är defintivt min favorit så dett måste jag testa!
KRAM

Sahra sa...

Åh, jag älskar rosé. Men det ska vara varmt och soligt och helst ska man höra cikadorna och så ska det vara så där riktigt becksvart som det blir nästan överallt i hela världen utom just där vi bor. Under dagen ska man ha slitit i tex trädgården en lång och härlig och het dag, som sedan avslutas med en dusch, lite lukta gott, sjysst klädd och fantastisk grillmiddag och en välkylt rosévin.

Malin på pastill.nu sa...

Vi har fastnat i att dricka samma rosé-vin varje fredag, så det här tipset ska jag komma ihåg, tack :-)

Emma - Från min sida sett sa...

Men ÅH va sugen jag blir på rosévin, men snart kan jag ta mig ett glas:)

Kram Emma

Emma - Från min sida sett sa...

Men ÅH va sugen jag blir på rosévin, men snart kan jag ta mig ett glas:)

Kram Emma

Anonym sa...

Åhh tack snälla för vintips : ) mottages tacksamt : ) Vilket underbart körsbärsträd ni har i er fina trädgård
: ) kram Sofia