onsdag 9 maj 2012

Floramor & Krukatös


Vilken regnig onsdag vi har! Storasyster är på utflykt med skolan i skogen och det är väl typiskt att det skall regna just idag när det har varit fint så länge, men men jag tror inte att de tänker på det så mycket och regnkläderna är ju på!

Jag har hittat ännu ett favoritställe - Floramor & Krukatös på Kaserntorget i Göteborg, alldeles bakom Da Matteos rosteri på Magasinsgatan. Inne på kullerstensgården finns så mycket vackra blommor och krukor, allt i min smak. När du går upp för trappan och in i butiken möts du av tegelväggar och rostiga trappor och massor av härlig inredning till både hemmet och trädgården.

 


Önskar er en fortsatt härlig (trots regn) onsdag!

16 kommentarer:

Lovely Things! sa...

Helt underbart ju. Får känslan av att vara utomlands i en liten gränd!!
Kram ANNIKA

Lifestyle By Lena sa...

Ljuvligt, hade besökt direkt om jag bott något närmare.

Kram

Calinas sa...

Ja! Mor och dotter har verkligen fingertoppskänsla! Gillar't!

HOUSE of ADELA sa...

Men såååå underbart fint!!

Kramar
Adela

Anna sa...

Såå fina bilder, mycket trevlig inspiration!

Kram

Unknown sa...

vilket underbart ställe.

Lina på rumochrabalder sa...

Alltså, vilket fint ställe! Ser underbart ut, dit vill jag! Nu!

Hemma på Sjuan sa...

Så mycket fint!
Där måste jag titta in när jag har vägarna förbi.
Kram

LOPPISLIV sa...

Ser ju helt bedårande ut, man får känslan av att vara vid medelhavet :-)) Tack för tipset!!
Kram Paula

Gabriella sa...

Vilket ställe! Ser supermysigt ut :)

Kram

Bella sa...

Vilket underbart ställe!! Tack för tipset dit måste jag utan tvekan ta mig vid nästa besök i götet!

Kram Bella

CreandoPhoto sa...

Tack finaste för ett underbart tips. Nu vet jag vart jag ska styra kosan riktigt snart. Underbara bilder! :)

Kramar Kicki

Hem och Lycka sa...

Vilket bra tips! Kram Mia

Viola sa...

Vilken vacker butik, där skulle man kunna shoppa loss :) ha en fin dag, VIOLAN

Anna/Rackarungar sa...

Vilka vackra bilder på detta lilla kryp-in!!

Jag blev alldeles chockad (och kär) när jag besökt första gången. Va?! Ligger det ett sådant litet hemligt ställe här? Sedan dess går jag alltid den vägen, genom rosteriet och bort till Da Matteo (mmm..gott kaffe!) Och en doftljus-sväng på Artilleriet..

House number 11 sa...

Åh, vilket bra tips! Måste besöka det nästa gång jag är i Göteborg!
Ha en fin fredag!
Ikväll blir det popcorn!:)
Kram Jenny