måndag 20 augusti 2012

Skolstart


Äntligen skolstart!

Oj så kul och oj så spännande idag, tjejerna var så pirriga imorse när vi gick till skolan och jag måste erkänna att det pirrade även i magen på mig. Så kul att träffa alla sina kompisar igen efter ett långt sommarlov och spännande samtidigt. Storasyster är stora tjejen och började 3:an idag, lillasyster har haft en timmas inskolning i förskoleklass och det var verkligen STORT!

Efter inskolningen åkte lillasyster och jag ner på stan och sprang runt, vi köpte en fin pärm med register, pennfack med olika pennor samt att vi försökte få tag på regnkläder som var helt omöjligt, allt är slut! Vi hittade till slut ett par regnbyxor men jackan får vi vänta med ett tag.

 

Vi myste även tillsammans över en lunch, lillasyster åt favoriten pannkakor och jag en smarrig kycklingsallad, sedan hämtade vi storasyster som var på skolan till klockan två och nu pustar vi ut hemma och tjejerna har så mycket att berätta för varandra om första dagen, längtar redan tills imorgon!

Önskar er en fortsatt fin måndag!

8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vilken fin början! Det pirrar bara att läsa ;)

Första skoldagen efter sommarlovet, så speciellt!

Kram

HOUSE of ADELA sa...

Låter som en toppendag för fina tjejer som ni 3!:) Skönt med lite rutiner ändå mitt i allt:)

Kramar
Adela

evalevabo sa...


Ja nu är det som "vanligt" igen. Rätt skönt faktiskt.
Pannisar går alltid hem. Mumsigt alla gillar.
Kram på dig
Eva

Lilla Majken sa...

Vilken härlig start på veckan. Här började skolan med två studiedagar så min tjej börjar inte förrän på onsdag.

Kram Therese

Bara Sara sa...

Åh det låter som en dag de kommer minnas för alltid! Och att åka till stan och vara stor och kolla efter skolsaker och äta pannkisar med mamma - det är alla tiders!

Gabriella sa...

Spännande! Och gott med både kycklingsallad och pannkakor=)

Emma - Från min sida sett sa...

Åh så mysigt med starten för de små, kan tänka mig att de var pirriga:) Va mysigt det ser ut!
Kram

Sandra sa...

Vad härligt det låter! Perfekt första dag!