onsdag 6 juni 2012

Nationaldagsmiddag


Vilken tur vi hade med vädret idag på vår lediga dag - det var underbart inne i Slottsskogen när vi satt och lyssnade på Göteborgs Symfoniorkester, så vackert! Ikväll har vi grillat lax och grönsaker som blev så gott, vi satt ute en stund men vi gick ganska snart in och fortsatte vår middag.


Grillad lax marinerad i citronsaft från en citron, soja och lite socker med grillad paprika och zuccini samt färskpotatis och en sallad på mixsallad, avokado, fetaost och nektarin, mums blev det!


God busenkel kall sås till lax - vispa 2 dl grädde och blanda med lika delar majonäs, hacka ner efter tycke och smak färsk dill och salta och peppra, klart!


Bessie älskar att ligga nära grillen och bara sniffa och längta efter något att smaka.

Nu skall jag mysa i soffan med SVTplay Borgen som jag missade i måndags.

Hoppas att ni har haft en riktigt härlig Nationaldag och jag önskar er en fortsatt mysig kväll!

7 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken god middag! Vi har inte grillat lax ännu i år, dags för det till helgen kanske:). Tack för tips på god kall sås. Så söt din Bessie är. Ni bor så vackert.
Ha det gott.
Kram Maria

Postadress Torslanda sa...

Visst var det härligt väder idag! Vi var också i Slottsskogen och lyssnade på Gbgs Symfoniorkester. Så fint.

Den där Marie sa...

Låter som ni haft en supermysig dag! Men så bor ni ju tydligen i Sveriges bästa stad ;) Jag älskar den!

Kram Jonna

Room of karma sa...

Åhh det ser riktigt musig ut! Vilket underbart kort på er söta vovve:)

kram CC

Charlie sa ... sa...

Jag ligger där gärna med Bessie ;)


Å, så gott det ser ut. Superfina bilder Mia!

Kram

Charlie sa ... sa...

Jag ligger där gärna med Bessie ;)


Å, så gott det ser ut. Superfina bilder Mia!

Kram

dianasdrömmar sa...

Men åh, vilka härliga bilder :) kramar Diana