tisdag 26 juni 2012

Frågor & svar


Jag har fått en utmaning, att svara på 11 stycken frågor från Aka med den fina bloggen a house with a view! Tack! Jag har fått utmaningen tidigare men nu har jag tiden att ta an frågorna, kul och jag tycker verkligen att det har varit roligt att gå in hos er andra bloggare som har svarat på frågor och läsa era svar!

1. Vilken är din favoritårstid och varför?
Min favoritårstid är hösten därför att jag älskar de vackra färgerna och att få krypa in och tända brasa och levande ljus, höra regnet smattra på fönsterrutorna och kunna ta på sig sin favoritkofta.

2. Vad brinner du för?
Min familj.

3. Om du fick byta yrke/karriär för en dag, vad skulle du göra då?
Jag skulle vilja testa på att arbeta som veterinär, eftersom jag älskar djur och vill ta hand om dem på bästa sätt. Ett annat yrke (om man fick välja två) skulle absolut vara kläddesigner.

4. Vilket är ditt favoritresmål och varför?
Roma - jag älskar storstäder och då framförallt Rom där jag har varit så många gånger nu och längtar alltid tillbaka.

5. Vem (vilket land) tror du får mest guldmedaljer i OS i London?
Ingen aning.

6. Känd kvinna jag beundrar?
Oj, svårt, det finns många men en som kommer upp spontant är Oprah Winfrey.

7. Vilken bok läser du just nu?
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon.

8. Favoritprogram på TV?
Jag älskar engelska och danska serier och nu framförallt den danska serien Borgen.

9. Om du fick prova på något du aldrig testat tidigare. Vad skulle det vara?
Simma med delfiner.

10. Om du bjöd mig på middag, vad skulle jag få då?
Nu är vi på Mallorca och då skulle jag bjuda dig på massor av goda spanska tapas.

11. Vilken barn TVprogram minns du bäst från att du var liten/yngre?
Fem myror är fler än fyra elefanter - ett program som jag minns med glädje samt att mina flickor tittar på den nu.

Jag skickar utmaningen vidare till alla er bloggvänner som inte har svarat på frågorna tidigare, och det är bara om ni vill - helt frivilligt!

Önskar er en fortsatt härlig tisdag!

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vad roligt Mia! Fina svar...tycker om danskt och engelskt med, god mat, Rom, the beautiful fall..med pumpor, mys.

Underbara bilder!!

Kram!

Nazima sa...

Vilka underbara bilder på er!!! dina döttrar är så fina och du med!
Intressant att få veta lite mer om dig, jag tror jag antar denna jag med och lägger upp inne hos mig.
Kram och ha en fortsatt mysig vistelse på underbara Mallorca!

Anna sa...

Jätteroligt läsning!!

Kram

Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Kul med frågor och svar! Rom är fantastiskt!! Just läst bakåt på din blogg och fått en massa Mallorcafeeling! Mina föräldrar tröttnade på regnet i Sverige och for ner en vecka i söndags. De pratar om ljuvliga kvällar ute vid poolen. Denna underbara ö!!!
Kram Anna

Mariette sa...

Kul läsning!

Låter inte dumt med Mallorca...

Kram!

Allt och/eller Inget sa...

Kul läsning! Jag gillar också danska serier ( älskade Sommer) och tapas :)
Kram

Vardaxlyx sa...

Trevlig läs stund :-)