tisdag 2 april 2013

Palma

Flickorna med Katedralen i bakgrunden.
 
God eftermiddag tisdag!
 
Här kommer en hel bildkavalkad från mig, vi åkte in till Palma i förmiddags och är det en stad jag älskar så är det Palma! Speciellt nu på våren innan det blir för varmt. Det finns inget bättre än att strosa runt och kika på alla fina byggnader, kyrkor, butiker och torg.
 
Ett litet tips från mig i storstadsdjungeln blir alltså Palma!
 

 
Passar också på att lämna ett restaurangtips - Taberna de la Boveda! Underbart ställe med den godaste Serranoskinkan!
 

 
Storasyster fick sina älskade musslor och lillasyster croquettas.

 
Vi satt ute länge och njöt!



Önskar er en fortsatt härlig tisdag!






12 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

åh så underbart det ser ut....Har bara varit inne i Palma vid ett tillfälle men gillade staden direkt.

Kram
Pernilla

eastcoastmom sa...

Ja sonen här skulle nog kunna leva på croquetas och morcilla... Gillar din blus jättemycket, är den ny? varifrån?

Hälsningar från Madrid

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Ser fantastiskt ut. Jag skulle gärna åka dit. Kram Victoria

Helenas enkla vardag sa...

Vilka härliga bilder,ser jättemysigt ut! Skulle också väldigt gärna vilja besöka Palma stad någongång!
Kram Helena

Mammaxtre sa...

Älskar Palma! Kalla vindar hos mig i Estepona idag. Ha det fint!

Välkommen Hem! sa...

Man kan nästan känna den där vårvärmen du talar om. Jag blir så grymt imponerad av att dina tjejer äter musslor!
Kram och fortsätt o njut! Judita

Bara Sara sa...

Åh hur härligt det ser ut!! Fina ni är, du och tjejerna! Kram Sara

Life´s Silverlining and I sa...

Vad fina ni är!!!! Ser helt underbart ut! Kram Nilla

Nazima sa...

Vilka härliga bilder, är impad att din stora tös gillar musslor,härligt när barnen vidgar sina smakvyer!

Palma är en underbar stad, vi var där sommaren 2009, när min son var 5 månader och tösen nästan 3, men det var himlans smidigt att strosa och äta ute där ändå ,ed två småttisar med.

ha en fortsatt trevlig vistelse på Mallorca!
Kram

OddStyle.dk sa...

Sikke da nogle dejlige billeder :-) Ser ud som om I nyder livet... Rigtig dejlig dag - kram

Lifestyle By Lena sa...

Härlig semester ni har.
Kram

Fiona sa...

Palma är en sån mysig stad:)
Fina bilder på er allihop!
Kram