lördag 3 december 2011

Pepparkakor

Pepparkakor från Göteborgs Pepparkaksbageri!

Ahhh, igår var jag och hämtade min beställning som jag gjorde i somras, ja, dessa pepparkakor måste man beställa tidigt, den 25 juli börjar de ta emot beställningar och redan efter ett par veckor är det fulltecknat och ordermottagningen stänger. Men jag lovar att de är värda att beställa. Så trevligt att ha med sig som gåva när man går bort på middag eller glöggfest.

Det lilla pepparkaksbageriet är så mysigt och gammeldags (känns också speciellt eftersom det ligger snett över gatan där min fina farmor bodde). De har mycket mer än pepparkakor, t ex skorpor, glögg samt jättegod lemonad från Frankrike.

Härliga lördag, önskar er en trevlig en!


8 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Mmm! Läste om dessa pepparkakor i somras och minns att man måste beställa i tid om man vill ha. Vad härligt att ha hemma nu och som du skriver, trevligt att ge bort.

Jag skulle vilja besöka bageriet! Det ser hur fint ut som helst.

Kram!

casaofmia sa...

Lotta - ja visst ser det trevligt ut, skall ta med mig ett "rör" när vi skall bort på middag ikväll, kram

mammaxtre sa...

Vad härligt att vara ute i god tid. Och du har rätt, verkligen en fin gåva att ge bort.

Ha en fin lördag

LOPPISLIV sa...

Halloj där, ohhh en sån charmig gåva och kul att ha hemma när det dyker upp gäster också.

Får nog ta och göra ett besök i bageriet nästa gång jag är uppe och hälsar på sonen som bor där :-)

Fin kappa i förra inlägget, jag letar efter en marinblå el grå just nu men har inte funnit något som passar ännu, din var verkligen jättefin!!

Toppenfin lördag önskar jag dig. Kram P

Room of karma sa...

Mums! Åhhh jag måste också åka och hämta ut min beställning av årets pepparkaker från Sveriges bästa bageri:)!

Härliga bilder du har fångat där:)!
Ha det bäst!
kram CC

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Mums! kram V

mina finaste. sa...

Åh, de pepparkakorna är ju bara godast! Jag brukade beställa men har missat i år. Får snylta en eller två av vännerna :D

Kram, kram

PS visst är Kungsmässan bra?! Gillar att det sällan känns trångt trots en massa folk

Mariette sa...

Vilket mysigt ställe! Har nog läst om dem någonstans...

Helt galet (och roligt),att man ska beställa pepparkakor...då måste de vara poppis!!!

Kram Mariette