söndag 8 april 2012

Apelsinsallad

Igår gjorde vi en väldigt god och läcker apelsinsallad. Passar så bra till grillat kött och denna sallad var en favorit förra sommaren och blir även i år. Det var min fina väninna med familj som hade med sig Markus Aujalays kokbok "Mina favoriter från Barcelona" förra sommaren och det finns så mycket härliga spanska rätter i den boken.

4 apelsiner, skalade med kniv så att fruktköttet är synligt
1 liten bit röd chili, hackad
olivolja
svartpeppar

Skiva apelsinerna tunt och lägg upp på ett fat. Strö över chili, ringla lite olivolja över och peppra.

Idag har vi riktigt fint väder, strålande sol och ca 20 grader redan. Vi skall åka iväg på söndagslunch om en stund och i eftermiddag tänkte jag ligga vid poolen och få lite sol på näsan.

Önskar er en fin påskdag!


6 kommentarer:

A House With A View sa...

Åh vad underbart ni måste ha det, helt lovely!!!! Och tack för receptet på apelsinsalladen, ser supersmarrig ut!

Kraaaaaaaaaam aka

HOUSE of ADELA sa...

Inte utan jag önskade jag vore där med...;) Såååå mysigt ni verkar har det!

Kramar
Adela

Mamma C sa...

Det ska provas vid någon grillning detta recept. Ha det så skönt vid poolkanten.
Kram Mamma C

Anna sa...

Vid poolen... nä nu blev jag nog en aning avis!! ;)

Ni verkar ha det suuuper!!

Kram

dianasdrommar sa...

Den där salladen lät mums, 20 grader och sol låter underbart.kram Diana

Lilla Majken sa...

Det ser fräscht ut. Låter som ni har en härlig semester.

Ha en fin kväll. Kram Therese