onsdag 5 december 2012

Hej mitt vinterland

 
God eftermiddag onsdag!
 
Vilken vinter vi har fått! Jag tycker att det är underbart men jag hoppas att ni tar det försiktigt längre upp i Sverige där jag förstår att det är snökaos just nu! När Bessie och jag gick ut på vår lunchpromenad kändes det som att vi var i fjällen en sådan där underbart krispig, vit, solig vinterdag!
 
Jag kunde verkligen inte låta bli att ta med mig kameran och fota lite!
 


Fick känslan av att gå på tur med ryggsäck på ryggen och varm choklad - åh längtar helt plötsligt till sportlovet!
Lite kallt om tassarna för Bessie men vi fick gå raskt!
 
Nu åter till datorn för en timmas arbete till och sedan är det dags att hämta flickorna. Ikväll skall H laga maten och han har tydligen sett något recept på dumplings som han absolut vill göra, var  hemma på lunchen med en hel kasse full av ingredienser - spännande, hrm!
 
Önskar er en fortsatt fin vinterdag!
 
 


9 kommentarer:

@my casa sa...

Härliga Bilder:)
Ja här i Sthlm är det inte kul alls, riktigt läskigt
faktiskt!


Kram Åsa

Helenas enkla vardag sa...

Vad vackert ni har! Här är det kaos! Har kört fast flera ggr idag! Riktigt otäckt väder faktiskt!
Kram Helena

Välkommen Hem! sa...

Så fint du har gjort där hemma! Här är det så mycket snö så nu kommer vi knappt ut!
Den där Parajumpersen var jättefin på dig- har en exakt likadan ;-) varm och gosig!
Kram, Judita

Home2tiny sa...

Underbara bilder i vårt vinterkalla Sverige. Kramisar Tina

Charlie sa ... sa...

Jättefint! Vad fin du är i din jacka. Härligt snölandskap!

Kram

Anna sa...

Härliga bilder!! Fin jacka du har, ser hur gosig ut som helst, var är den köpt??

Kram

Casa of Mia sa...

Hej Anna, tack! Jackan är köpt på nätet och märket heter Parajumpers. Kram

evalevabo sa...

Bessie.. Me love. Så himla söt go. Åh vad jag vill ha..hund alltså. Och din hund går hem ho min man oxå..
Så vem vet. Jag visar alltid sötingen till mannen. He likes,
Verkligen.
Sååå sugna.
Och det ska vara er hund...
Men som sagt ni kanske tröttnar.. Eller vill ha hundvakt???
Ställer upp direkt.
Kraaaam kompis
Puss
Eva

Casa of Mia sa...

Ha ha härligt Eva, då vet jag att vi har en hundvakt, kram