måndag 17 juni 2013

5-2

 
God kväll måndag!
 
Lillasyster sitter och äter lite kvällsmat och jag tittar på!! Jag är så hungrig just nu! Har idag börjat med 5-2 dieten, ni har säkert hört talas om den eller sett reportaget på Vetenskapens Värld, jag har iallafall bestämt mig för att testa! Kan erkänna att jag aldrig har fastat eller egentligen bantat, försöker över lag äta nyttigt men kan ju såklart inte hålla mig från det där godiset! Jag tror att detta kan passa mig. Dieten betyder att man äter som vanligt fem dagar i veckan men får endast äta 500 kalorier 2 dagar i veckan - vi får se hur länge jag kan hålla på och om det känns bra.
En bra sida som jag har haft användning för idag är www.kaloritabell.com!
 
Önskar er en mysig måndagkväll!
 


4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Den dieten har jag hört talas om och den kommer jag inte att testa. Jag bestämde mig för att dra ned på godiset och hoppas att det skall räcka :-)

Lycka till!

Ha det bäst

Mamma C sa...

Jag är urdålig på att hålla någon diet. Har provat några, men faller ändå till slut. Och vem kan vara utan godis, inte jag i alla fall.
Önskar dig lycka till.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Åhhh vad du är duktig. Jag såg programmet på vetenskapensvärld Tror verkligen att det är en bra diet! Lycka till du klarar det : )) kram Sofia

TIDSOPTIMISTEN sa...

Det finns en bra app också som heter Shape up - den använder jag fast jag kör inte den dieten du gör men jag har ett mål att gå ner ett kilo i veckan under en viss tid och då räknar den ut hur många kalorier man får äta per dag och så finns (nästan) all mat med visat i kcal. Jag får bara äta 1108 kcal per dag och det är inte mycket visar det sig när man börjar räkna ;) Lycka till i alla fall och det ska nog gå bra!!

Kram Ullis