torsdag 23 maj 2013

Blomster

 
God morgon torsdag!
 
Visar lite bilder från vårt "blomsterrum", vi kallar det så, en inomhusveranda med utgång till trädgården! Här sitter vi när man inte kan sitta ute, med glasdörrarna på vid gavel, på vintern brukar vi stänga rummet och ha det ganska kallt, ställer in pelargoner och andra växter som kan övervintra här. Min favoritblomma står just nu på bordet - hortensian!
 

En av mina favoritkrukor
 
Nu skall jag ta tag i den här dagen - tyvärr är lillasyster hemma och är sjuk så vi får pussla ihop dagen så gott det går, mys hemma, möte på stan och lite annat smått och gott!
 
Önskar er en fin torsdag!

2 kommentarer:

Bara Sara sa...

Så bra att ha ett rum man ändå ser även över vintern just med tanke på blommor som ska övervintra! Jag brukar ha mina i garaget och tyvärr blir det att jag glömmer bort dem där och så får jag köpa nytt när det blir vår..
Kram Sara

Helenas enkla vardag sa...

Vilket mysigt rum och vad perfekt att kunna övervintra blommor!
Hoppas hon blir frisk snart inte kul när de är krassliga!
kram Helena