måndag 27 februari 2012

Bokklubb

Snöblandat regn idag, jag som trodde att våren var här! Men så är det varje år, man börjar längta för tidigt. Ikväll har jag träff med bokklubben jag är med i och vi skall vara hemma hos mig, skall bli väldigt trevligt att träffa alla igen och spännande att få veta vilken bok vi skall få läsa. Förra gången valde jag bok och det blev boken ovan och filmen till, tyckte båda var mycket bra.
Sitter och bläddrar och får inspiration av Systrarna Eisenmans härliga bok, jag bjuder på något därifrån, det blir alltid bra.


Önskar er en fortsatt härlig måndag!



9 kommentarer:

Gabriella sa...

Tycker det låter trevligt med eran bokklubb! Såg filmen för ett tag sedan och den gillades :)

Kram

Sahra sa...

Eat pray and love är en av mina favoritböcker. Filmen var helt ok, men inte riktigt i nivå med boken. Jag har varit på en föreläsning med E Gilbert. Mycket underhållande det också. Hoppas ni får en mysik kväll.

Anonym sa...

Vad trevligt det låter med en bokklubb!!! Hade hemskt gärna velat vara med i en jag också... Hoppas ni får en trevlig kväll! Kram Linda

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Mysigt med bokklubb. Själv har jag läst den boken, men inte sett filmen. Kan ju inte hinna med allt... :-)

Ha det så gott!

Charlie sa ... sa...

Gillar också bokklubbar. Har läst Eat Pray and Love...gillade boken bättre men när jag sett filmen två ggr så kände jag att den var helt ok. HIttad en känsla som jag inte fick första gången.

Kram

mammaxtre sa...

Systrarnas böcker är så fina att bläddra i. Jag har köpt några av dem bara för att de är så fina. Bakat eller lagat ngt ur dem har jag aldrig gjort dock. Så knäppt, när jag tänker efter :-)

Eat pray and love har jag läst, den fann jag lite svår. Filmen är jag dock intresserad av att se.

Så roligt med en bokklubb.

Ha en fin tisdag

curlingmamman sa...

Mysigt med bokklubb :) kram

Maria - Wikers Liv sa...

Så kul med en bokklubb, på det sättet!
Kram

Nazima sa...

Hittade hit via en bloggbekant och blev fast:-)
Vi verkar ha en del gemensamt; Odd Molly, inredning, resor, familj m.m, m.m
Så mysigt med bokklubb, är lite sugen på att starta upp något liknande bland mina egna vänner!
Ha en fin tisdag!